Khamis, 10 Jun 2010

Cuti 3/6 - 7-6

Habis je kerja hari khamis aku terus btolak ke Pahang, 6pm bertolak ke Terengganu, bermalam umah mak mertua abg... Kul8am bertolak ke Kelanatan (kg. alaman aku).. Dalam perjalanan, adik aku asyik tanya lambat lagi ke. Huhuhu xsabar menanti kepulangan aku n abg skeluarga... Tp xbest, famly aku xcukup forum adik aku Yoe (Pak Lang & Pje ( Pak Cik ) xbalik pun...

Dalam kul12.30 aku sampai rumah... Abah sambut kepulangan kami, ma n adik kat umah Umi.... Rehat2 n mandi baru bertolak pergi umah Umi kenduri sepupu aku. Agak ramai giler... Kenduri 4hari 4mlm... Agk meriah...

Mmg dah ku jangka soalan cepu mas aku dapat... Binggit teliga aku mendegar, namun apakah daya... Sudah menjadi adat bila btunang, org akn tanya bila nk kahwin... Selagi xkahwin, tadah je al telinga.... Mlm pertama, ermmmm dikir barat n silat.... best... Mlm ni agak lewat aku tidur... Penat giler.... Aku tidur dengan Umi... Anak2 umi semua tidur merempat. kasi cam kat aku tidur dengan umi hhiihihihihih tq... Ma n Mak jelez... Ma xheran sgt sbb die dh aad cucu huhuhuhu.. Pg tu aku langsung xsedar, sedar2 ma datang kejutkan aku... Malunyer bakal mak mertua n tunang aku dh datang untuk mulakn kerja kenduri, aku plak xbangun lg.. Pagi2 dah kena pergi Tm amik kek pengantin... aku belum mkn apa2, teraksa la pergi amik kek dengan kak Nuria... Nak cari bulu mata palsu lg, ikan abah lg,.... Dah xtahan terpaksa makan, mula2 g KFC agak ramai org, terpaksa mkn kat atas Market... order Mee.. Mkn dlm kelam kabut smpai xabis... Sempat lg shopping tudung hiihihih...
.... Mmg lipas kudung di buatnyer... xberkempatan utk pakai baju lawa yang aku sewa khas... kul3 ptg baru ma paksa aku balik tukar baju, itu pun sbb adik aku dh merajuk, sbb xlayan die huhuuhuhuhuhuhuh.... kesian tgk Cik ngoh n Abah Lie kepenatan, pakah daya ini kehendak diorang utk ank mereka tersayang... Harini sdara aku meninnggal,ngah Jarah.. Mmg kelam kabutla...

Bangun pagi siap mengemas, kami bersiap utk pergi kenduri kat air Naga, aku x d jemput, tp nk ikut mak2 sedara aku yg tersayang... Anis kahwin, cabtik jgk baju n make up die... Die xamik pun pelamin.... Lepas balik dr kenduri anis, pergi lak Bukit Nangka, kenduri umah En. Naim, ank sulung dia kahwin... Aku xterima jemputan, just wakil utk Ma aku je... Cantiknyer pelamin n tempat makan die, jelezzzzzzzzzzzzz nyer.. Lepas balik dr kenduri, aku n adik nk pergi TM shopingg... Alang2 kereta kosong ajakla Tunang tersayang, alang2 die duk lepak dgn mamber die, ajakla skali mamber die... Shoping2 n makan n balik...
Malam ke-2 plak Wayang kulit episod 1... Agak ramaila...iihihihhihihi......
Malam ni tidur umah umi lagi..ihhihhihihihihi

Pagi ni plak sibuk nak pergi umah Mak sedara abah, sepupu abah kahwin... Xsangka cantik giler bilik tidur die, warna silver hitam.. Brg hantaran pun cantik, die xamik pelamin pom... Al-maklumla mak ayah org dakwah.. Lepas kenduri umah sepupu abah, umi ajak pergi Tm buat IC abg Faiz... Sampai Tm, umi nk jumpe buah hati die, ajak skali En. Irwan n ank buah die mkn skali dgn umi... Jumpe lg dgn En. Irwan kat Pjbt Pendaftaran, ank buah die nk tukar IC... Dah sattle semua shoping2 dgn umi n makan2, pastu balik... Aku balik tidur umah ma, 30minit je bkesempatan.. Ma dah merajuk dengan aku, ank pompuan die balik kg, xtidur umah pom, apatah lg jamah masakan die... Masa aku tidur tu, die sempat masak utk aku, prihatinnyer seorang ibu terhadap ank... Bangun tidur 5.20, kul6 dh nk gerak nk naik ketapi utk ke KL..Lepas ngemas, ma suruh jamah masakan die, lepas mkn mandi... Dalam masa nk nerolak tu, En. Irwan mcm berbincang sesuatu dengan ma...Apa agaknyer ya... Nak naik kereta, ada org dtg umag bagitau, jiran meninggal.. Xsempat nk melawat..
Selamat tinggal Kg halaman...bye sedeynyerrrrrr....

Tiada ulasan: