Khamis, 15 Julai 2010

Bercelaru.....

Hati agak bercelaru..banyak benda yang perlu fikir.. Nak menangis pom da, nak gelak pom ada, nak buat muka masam pom ada... Tapi semua tu xdapat menyelesaikan masalah.. Untuk hilangkan tension.. Saya layan je blog ke blog.... Mana yang menarik saya jadi ilham.. Berminat dengan satu fakta ni.... Sanggol....

Ilham Tudung Sanggul Tinggi.
Mungkin ramai bakal pengantin dah tau pasal ni, kot.

Pasal trend tudung sanggul tinggi sekarang ni. Ala-ala minah arab, gitu. Kalau kena gaya dan muka, memang nampak sangat cantik dipandang. Muka pun nampak tirus, kurus je.
Pendek kata, memang chun.



Ini sanggul palsu...

Saya pakai sepit sanggul ni.... Beli kat Masjid India RM15, Nama kedai Fazli Ferina Collection..

Bagi yang masih tercari-cari tudung vogue da vast untuk dipadankan dengan sanggul palsu tu nanti dan yang paling sesuai untuk dipakai masa nikah atau bersanding, saya ada jumpa satu laman web ni http://www.udaimatunnur.com/koleksi-tudung.htm . Tudungnya memang meletop. Macam-macam koleksi warna ada. Tinggal pilih dan bayar, je.

Blog ke blog.....

Saya terjumpa satu hadith yang kata berhijab dengan sanggul "terlalu tinggi melebihi paras kepala (camel hump hijab) adalah HARAM. "

Daripada Abu Hurairah ra beliau meriwayatkan bahawa Rasulullah Saw telah bersabda :
“2 golongan yang termasuk dari kalangan ahli neraka yang tak pernah aku lihat iaitu yang pertama mereka yang memegang cemeti seperti ekor lembu (bentuk cemeti itu seperti ekor lembu yang berbulu-bulu dan berambut-rambut) dan mereka memukul manusia dengan cemeti tersebut.Yang kedua adalah perempuan memakai pakaian tetapi keadaanya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya (ataupun sekarang ikatan rambutnya) umpama bonggol unta. Dan perempuan yang sebegini keadaanya tidak akan mencium bau syurga.Ketahuilah bau syurga sudah boleh diciumi dari jarak begini dan begini.”

Jadi, bersederhanalah dalam apa jua perkara.
Kalau beriya sangat nak ikut trend, boleh jadik kes macam ni jugak. Tak ke naya dan menyusahkan masyarakat sekeliling :p




Wallahua’lam.

3 ulasan:

Trendy & Vogue berkata...

yang..boleh bgtau kedai Fazli ferina tu kat mana x? the exact location dia :)
jalan Tar tu panjang..
tq yang :)

~~Coretan Irza.... berkata...

dear.... kedai Fazli ferina area semua House, bersebelahan dengai kedai Muaz Texstil...

azia berkata...

smlm sya g cri kedai fazli ferina x jmpe.....