Khamis, 23 Disember 2010

Sedang leka duka belik blog, saya terjumpe 1 blog ni, jadi saya inin share dengan kwn3 semua sekurang-kurangnya saya ingin gunakan internet sebagai sumber ilmu dan secara x langsung saya boleh kurangkan aktiviti yg xberapa elok bila di pandang org mcm fb,update blog n ym serta duk tgk2 fesyen, dah la waktu kerja...hehehhehe... Ok, jom kwn2 kita sama2 baca dan manafaat apa yg ingin saya share bersama, smoga smua ini dapat kita jd kan amalan harian.... Amin..

Antara yg boleh saya share dengan kwn2 semua pada hari ini adalah tentang petua murah rezeki adalah :-
1.Selawat ke atas Junjungan nabi 100 x selepas setiap solat .

2.Baca surah Al-Waqiah sebelum tidur

3.Puasa setiap isnin dan khamis setiap minggu.

Selain itu, saya juga mencari doa2 murah rezeki yang boleh kita amalkan setiap kali selepas solat."Ya Allah, sesungguhnya kuberlindung dengan-Mu daripada duka dan kesedihan, kuberlindung dengan-Mu daripada lemah dan malas, kuberlindung dengan-Mu daripada hidup dirundung hutang dan penindasan"





Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".




Jadi marilah kita sama2 mengamalkan doa dan amalan ni..Insyallah kita akan diberkati kerana Allah itu maha kaya.

Tiada ulasan: