Rabu, 15 Disember 2010

Signal

Hari ini baru bkesempatan utk bcerita pasal SIGNAL...Dah lama saya nak share tentang kekecewaan saya thadap sstengah pemandu, xkirala pemandu kereta, motor ke, smua jenis kenderaanla... KENAPA susah sgt nak bagi signal bila nak ke kanan or ke kiri, patah tangan ke bila bg signal, saya cukup xfaham... Diorang xfikir apa effect kepada diri sendiri dan kpd pengguna jalan raya yg lain bila kn ke kiri or ke kanan xbagi signal.... Cubala jgn pentingkan diri sendiri... Pemandu bas dan teksi lagi la teruk, mcm mereka yg bkuasa kat jalan raya, terlalu mementingkn diri sendiri, nak ke kiri or ke kanan suka sgt dgn cara yg tergesa2 dah la xbagi signal lgsg... Bukan niat saya nak mberukkan mereka, tp skdar nk share je, xsemua pmandu bas or teksi ni semua mcm tu... jom tgk pic, saya nk cerita sikit pasal kereta kat bwh ni...


Kereta ni asalnyer, duduk kat sebelah kiri saya, kemudian dia ke kanan maknanyer kat depan saya la, dr kiri nk ke kanan dia xbg signal... Dari depan saya nak ke kanan pom, xbagi signal...

Susah sgt ke nk bagi signal....

Tgkla, kat belakang tu, bderek2 pembonceng motorsikal, kalau kita nak ke kanan or ke kiri tanpa bg signal, apa akn jd, nak nak pmbonceng motorsikal tu bwk motor lagu gila, sempat ke dia nk brek, sedang kan kita nak ke kanan or ke kiri tanpa signal, kalau kita bg signal awal2, at least diorang akan tahu n nampak dr jauh... Kadang2 pemamndu ni suka sgt ke kiri scara mengejut dah la xbagi signal...adoiii yg tu paling saya takut & tkejut..


** Hari2 saya bdepan dgn situasi mcm ni sbb hari2 saya naik motor dtg kerja, dlm pjalanan dr rumah sampai la ke tempat kerja, saya slalu tgk gelagat pemandu kenderaan, sambil2 tgk jenis kenderaan, sport rim kereta, tgk kereta lama tp masih cantik dan bkilat... Baru2 ni saya ada jumpe kereta proton saga, yg agak lama usianyer, ermmm tpergun saya sketika, kereta tu mcm baru keluar dr bungkusan lg, bkilat n cantik gila, rasa mcm nk jumpe je tuan kereta tu.. Saya agak kecewa sbb xdpt nk snap pic, masa tu saya naik motor dgn suami kat sentul.... Sempat la jgk saya pakai kereta proton saga, bakal adik ipar saya, memandangkan saya xde kereta dia dan famly bg saya pakai kereta tu, lama jgk la saya, kereta tu amat bjasa pada saya dan suami, walaupun dah berusia, tp kereta tu masih bfungsi dgn baik, masa nak kahwin dulu, saya balik dgn kerta JBQ 1328 ke Kelantan... TQ ya utk Arina Syaira sekeluarga...

2 ulasan:

arina_aris berkata...

ish ish....tak de pe la kngah...huhu segan kite

~~Coretan Irza.... berkata...

baca jgk ke,hehehhe...kngah amamt bterima kasih kat arina skeluarga...xtahu mcm mane nk balas budi..byk sgt bantu kngah..heeheh